Chtěl bych poděkovat mým polským kolegům, kteří mi na chvíli zapůjčili Peter Lynn Nova V1.
Na Rýžovišti foukalo kolem 3m/s. Nova ve velikosti 12m ležela pěkně natažená a připravená na start. Hned jsem poznal o jakého draka jde. Namířil jsem si to se svým Leopardem V3 (13,5m) rovnou k němu, s touhou získat tak nějaké info. Měl jsem štěstí poněvadž 100 kilogramového majitele Nova (12m) prostě nemohla utáhnout.
Při příjezdu a krátké debatě s majitelem, vítr zeslábnul na 2m/s, ale i tak jsem Novu zkusil potrápit. No přece si nenechám ujít takovou příležitost. No né?
Nova má být nejspíš odezvou na Ozone Hyperlink. Oba draci mají stejný počet komor (31). Jen Nova se mi zdála více otevřená a štíhlejší, ale možná za to mohla černá barva kajtu. Vývaz řady C byl více posunut k náběžné hraně, podobně jako je tomu například u Leoparda V3.
Čtyřkladkový systém vývázání dával Nově V1 velice lehký pocit na baru, ale přitom bylo celkem dobře cítit co drak zrovna potřebuje. Podle mého je to způsobeno právě tím posunutím vývazu řady C.
Záměrně jsem Novu přiváděl do těžkých situací a snažil jsem se ji přebrzdit a podběhnout. Jenže ona se vždy vzpamatovala a to bez větší námahy.
Tah jsem nebyl schopen díky slabém větru nějak blíž určit, ale točivost na tak otevřeného (rozbaleného) draka se mi zdála celkem slušná a při loopu drak neměl sebemenší problém. Dokonce při něm i celkem dobře vypadal.
Ovšem, vše může být za silného větru úplně jinak. No, nechám se překvapit, ale docela se těším na jaro, kdy má Nova oficiálně vyjít. Díval jsem se i na cenu a myslím, že je celkem zajímavá a že to může být celkem dobrá alternativa k Soulu, nebo Hyperlinku a to za mnohem menší peníz.
Martin SCOOBY Urbášek