Draky od Peter Lynn celkem znám a vím, že jejich největší plus je pohodlná a bezstarostná jízda. Nejspíš proto jsem se na Leoparda docela dost těšil. Už 2 dny před doručením prvního kitu jsem urputně sledoval počasí a ono vyšlo lépe, než jsem si v skrytu duše přál.
Podmínky
Vzhledem k tomu, že počasí přálo, měl jsem možnost vyzkoušet obě velikosti na landu i na sněhu v různých větrných podmínkách.
Batoh
Lehce vyztužená zádová část s nastavením nosných popruhů u ramen i u pasu. S trochou snahy se do jednoho batohu vejdou obě testované velikosti s pitím a malou sváčou.
Batoh je na nejvíce namáhaných místech vyztužen různými kov. kroužky a zesílenou tkaninou. Nechybí ani popruhy na připevnění lyží, snowboardu či jiných blbostí a cingrlátek.
Bezpečnost
K odstřelu je použita pátá šňůra, která vede do prostřed kitu k vývazu řady B kde se dělí a dále pokračuje směrem k oběma uším.
Po odstřelu se drak poskládá jako harmonika a bez tahu spadne k zemi.
Bar
Bar je vcelku pohodlný, jednoduchý a plně dostačující bez zbytečných věciček. Trim je řešen klasickým zásekem a otočným chickenloopem. Řídící lajny jsou spojeny brzdící šňůrou.
já jsem ovšem používal bar od KiteAttitude TOTEM PRO.
Letové vlastnosti
Start je v pohodě z powerzóny i z kraje větrného okna. Nikdy jsem neměl sebemenší problém. Osobně dávám přednost powerzóně, tedy pokud to větrné podmínky dovolí. Drak má u uší několik uzavřených komor, kterým chvíli trvá než se nafouknou a to při startu zajišťuje menší tah. Následně se drak velice rychle dofoukne, ale to ho, už máte na cestě ke kraji větrného okna, kde už tolik netáhne.
Tah na baru je spíše lehčí a plynule vzrůstající v závislosti na přitažení baru.
Rychlost a otáčení
Ve velikosti 13,5m to není žádný ultra rychlík, ale i tak je jeho rychlost více než dostatečná. Ve velikosti 11m se rychlost a točivost pochopitelně zlepšila. Dokonce více než bych sám čekal. Leopardova rychlost se totiž neúměrně zvyšuje v závislosti na váze jezdce či na hranění.
To se naplno projevilo na sněhu. Velikost 13,5m se začala chovat mnohem lépe a rychleji reagovala i létala. Při mých 85kg sem nebyl na landu schopen vymáčknout 100% z nabízeného potenciálu.
Samozřejmě že se to dá pochopit! Leopard totiž není žádný ultralight, ale i tak se dá land jezdit něco málo přes 2,5m/s. Je to sice nuda, ale dá se.
Depower je docela slušný a neměl jsem potřebu nějak moc trimovat. Snad jen při jízdě z kopce nebo při dosažení velkých rychlostí.
Ovšem při opravdu velkém přitažení trimu a povoleném baru, začala kolabovat náběžka (Ještě jednou připomínám, že jsem používal bar KiteAttitude). Vše se vždy dalo napravit rychlým přitažení baru. Nicméně toto se stalo jen u velikosti 13,5m při poryvech přes 11m/s a tam nejspíš končí i bezpečný větrný rozsah Leoparda V3 (13,5m) k mým 85kg. Za kolabs náběžky nejspíš mohl bar KiteAttitude, má delší trimovací šňůru než originální bar Peter Lynn Magnet V2, tudíž by s originálním barem k tak velkému přitažení trimu vůbec nemělo dojít. Navíc jezdit Leoparda 13,5m v tak silném větru může snad jen chrobomyslný jedinec.
Poryvy
Díky velkému depoweru se poryvy dají velmi dobře zvládat. Drak při nich nekope a vše je tak nějak plynulé. Drak si pevně drží svůj tvar a chová se velice stabilně.
Skoky
Otevřený profil dává Leopardovi velkou sílu tahu na metr čtvereční a to se projevuje i při skocích a hangtime. Skoky jsou tak velice plynulé s velkou dobou zdvihu a měkkým dopadem.
Závěr
Povedený a velmi pohodlný drak, na kterého si za chvíli zvykne snad úplně každý. Velký větrný rozsah. Více než uspokojivá rychlost jak v letu tak v otáčení. Pohoda a plynulost. Tak toto jsou podle mého hlavní specifikace Lepoarda V3.
Martin Scooby Urbášek