Logo
0 ks
za 0,00 CZK
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Nakupte ještě za 3 000,00 CZK a máte dopravu ZDARMA
  1. Úvod
  2. Recenze
  3. Liquid Force NV V9
Liquid Force NV V9

Na jaře jsem měl možnost otestovat LF NV 9.

Po zkušenostech s verzí NV 8 jsem draka přenechal bráchovi se sarkastickými slovy, ať si to užije. Verze 8 mě totiž nijak neoslovila. Drak byl neklidný a za silného větru mě tahal dost nepříjemně z vody. 

NV šel jako první otestovat bratr a já jsem si jezdil svůj oblíbený PLKB Escape. Během pitné přestávky jsme probrali a pořádně prohlédli NVčko. Vtloukal jsem mu do hlavy, že drak je úplně stejný jako verze 8 a že to bude mít stejné letové vlastnosti. 

Mílil jsem se! Teď už vím v čem byla změna a díky NV 9 jsem si uvědomil, že tkanina může mít opravdu velký vliv na letové vlastnosti. Stará verze byla ušita z jednovrstvého ripstopu. Zatím co verze 9 je vyrobena z ripstopu trojitého, který je dražší, tužší a samozřejmě taky o něco těžší. 

V testování přišla řada na mě. Lezu do vody s patřičným šklebem v obličeji a těším se jak celkem spokojenému bráškovi vytřu zrak svími argumenty. Ale nekonalo se!

NV 9 už nebylo tak nervózní jako NV 8 a přehnaná flatrace byla taky odstraněna. Při Loopu k vlnění vrchlíku samozřejmě docházelo a ve spodní části drak nepatrně zpomaloval. To je ale zcela normální. LF na NV 9 udělali opravdu velký pokrok. Nikdy bych netušil, že tkanina může mít u nafukovaček tak velký vliv na letové vlastnosti. 

 

Konstrukce

3 vzpírová konstrukce s Dacronem a strunou na odtokovce, která má menší průtažnost než jiné materiály. 

Popruhy, které slouží k vyztužení vzpír a hlavního bánu sahají, až do půlky samotné vzpíry. A její konec je chráněn další mini ochranou. To dělá vzpíru mnohem tužší a pevnější. Celkově LF má podobný názor jako PLKB a to, že moc ochraných prvků a krytí zhoršují letové vlastnosti. Drak je přeci určen k tomu aby létal a né aby se s ním pralo o zem. Od toho jsou na trhu jiní výrobci. I za použití trojitého ripstopu je konstrukce spíše lehčího charakteru a při letu je to celkem znát. Bezkladkové vývázání dává NVčku velmi rychlou odezvu a přímé reakce. Nafukování je díky turbo ventilu opravdu rychlé, jen má větší průměr než standardní pumpy a je potřeba mít redukci nebo celou pumpu LF. Drak se dá nafouknout ještě starším úzkým ventilem, ale to trvá dlouho a je to značně namáhavé. 

 

Letové vlastnosti 

Obrovský pokrok od předchozí verze. Drak je klidnější a mnohem méně dochází k nežádoucí flatraci, takže při prudkých změnách směru letu nedochází k velkému zpomalení rychlosti otáčení. Drak je více hravý a při velkém větru se dá celkem dobře zkrotit přebytečný výkon a tah. U předchozí verze docházelo k velkému vlnění tkaniny, která snižovala aerodynmiku. Síla se tak od určitého okamžiku nedala vypustit, poněvač flatrující tkanina srážela draka zpět do powerzóny. NV si zachovalo svou DNA, je pořád výbušné a orientované do síly, která jde nyní celkem dobře zkrotit. 

 

LF mě poměrně dost překvapili. V žádném případě jsem nečekal takovou změnu a opravdu se těším na nástupce s označením NV 10.

 

Martin SCOOBY Urbášek 

 

 

Kontakt
MujBoardShop.cz
Martin Urbášek
Martin Urbášek
Volejte kdy chcete
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz
Zpracování osobních údajů můžete ovlivnit úpravou svých preferencí ochrany soukromí.